mandag den 29. november 2010

flet, knyt og sno

Her er mine første eksperimenter om flet, knyt og snoning.
Jeg har lejet lidt med forskellige teknikker og glæder mig rigtig til at møde nogle nye. jeg har blant andet fundet inspiration på EMU siden og ellers har jeg brugt YouTube.

Først en ganske almindelig fletning, dette er der nok ikke nogen ben i, men mit projekt er at lære at flætte med flere tråde end 3.


At knytte er en fornøjelse her har jeg fremstillet 2 armbånd med perler men kun fantasien sætter grænsen, jeg har set knyttede bånd med alt fra hulsten til magaroniperler.

USA flet eller affaldsfelt, man tager et hvilketsom helst materiale, papir, plastik, metal, tekstil eller noget helt andet,  laver strimler af der og laver lange kæder som senere sys sammen...
jeg ved ikke rigtig om jeg kan li at fremstille dem men det er i hvert til fælde billigt i materialer..

frendshiparmbånd! teknikken er at binde en lille knude på hver snor og fortsætte således at mønsteret opstår her har jeg fremstillet et meget simpelt mønster men der er rigtig mange variationsmulighedder både med valg af farver på snorene og valg af forskellige binderetninger.



lille flettet kurv i papirstrimler som den der er demonstreret i vores materiale på konferencen, jeg har valgt at flette med enkeltlagsstrimler.
Der er rigtig mange mulighedder og jeg håber vi får mulighed for at arbejde med materialer som birkebark, pil og metaltråd også.
 og så et par små stjerner i gavebånd








Ingen kommentarer:

Send en kommentar