fredag den 10. september 2010

Et penalhus

Hvad skal et penalhus egentlig kunne
et af kravene er et vi er innovative, altså tænker nyt til glæde for både os selv og for for andre...
for mig må der være flere typer penalhuse alt efter hvilke opgaver der skal løses kan man måske finde en model der med få midler kan ændres så det kan opfylde transport af pensler og farvekort den ene dag og Passer og linealer den anden...
her er noget at tænke over..
hvis det skal kunne fungerer både ude og inde skal materialer overvejes..

første udgave er nu lavet( billeder kommer senere) og jeg har fået afprøvet en teknik med at sy en lynlås usynlige i.
Opgaven var afgrænset i forvejen.
Der var 3 mulighedder omkring designet men kun et design var syet færdig til præsentationen. Alle valgte den moder der var syet, jeg valgte den ud fra en betragtning om at jeg hurtigt kunne sammenligne med "Facitlisten". Vi kunne have den i hænderne. At vi alle rent faktisk valgte den model der var fysisk til stede kunne måske føre til tanker omkring hvordan man præsenterer opgaver. Noget man kan både se og røre ved er nemmere tilgængeligt, en en verbal beskrivelse både for voksne og for børn.og når man er i en læringssituation er det rart med tydeligt facit.
der næste må være at lave en lille øvelse( KIE metoden) hvor jeg gør mig klart hvad JEG vil forvente af et penalhus og derefter at få ført dette ud i livet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar