tirsdag den 14. september 2010

Hvad er godt design?

Jeg har en lysekrone i min stue...
Da jeg i sin tid købte den var det fordi jeg syntes den definerede begrebet lysekrone på en ny måde..
Den består at en række sortbrændte metalstænger der er buede og monteret til en flad metalcirkel hvorpå lysestagerne sidder, der er 10 i alt. lysestagerne er aftagelige og i hele sin opbygning er den såre enkel...
Ide/ Behov: At give lys samtidig med at skabe stemning, de to parametre tror jeg har været med i den pågældende desginers overvejelser da han/ hun satte sig for at tegne denne lysekrone..
Funktion/ anvendelighed: Netop fordi der er så mange lys i fungerer den som en rigtig god lyskilde når vi serveres middag for venner ved vores spisebord og jeg synes at den giver en helt anden stemning end elektrisk lys ville give.
Estetik: De buede metalstænger og den faste metalcirkel hvor lysene sidder fast får det hele til at se svævende let ud på trods af at den er lavet af metal..
Jeg bliver glad og let om hjertet når jeg sidder og ser på den om aftenen og i de kolde vinterdage giver dens gyldne lys en følelse af fred og hygge.

Se det synes jeg er godt design!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar