mandag den 20. september 2010

Godt Design?

Jeg vil hermed forsøge at give et bud på hvad jeg mener godt design er:
Når en ting eller et stykke tøj viser sig at opfylde mine behov samtidig med at de er lavet af materialer af en god kvalitet og det så samtidig er smukke at se på, nærmer vi os det jeg forstår ved et godt design. Samtidig forventer jeg at produktet "holder hvad det lover"...
Jeg bliver skuffet hvis en ting jeg har givet mange penge for, går i stykker efter kort tids brug( knapperne falder af kjolen.. hanken på tepotten knækker..malingen skaller af i hjørnerne.., så er der gået på kompromis og det mener jeg er meget lidt ærligt...
Så design er også noget med image og forventninger.. tror jeg

1 kommentar:

  1. Hej Ida. Som du skriver, mener jeg også at det netop er den individuelle oplevelse af design som er afgørende for ens oplevelse af hvad der er godt design. Oplevelsen af hvad der er smukt kan være meget forskellig og svær at begrunde. Jeg er i tvivl om det er dårligt design hvis knappen falder af? Designet kan vel godt være iorden alligevel, men det er dårligt produceret. Det udgør selvfølgelig en helhed som er afgørende for om man vil købe/benytte produktet eller ej. Jeg har oplever at designet kan være så smukt, men uanvendeligt, så det ender som dekoration eller andet formål, udelukkende fordi designet tiltaler mig meget.
    Hilsen Merete

    SvarSlet